Slutet 2010 å början 2011: Egypten

En av sakerna jag fruktade mest för inför min å B:s resa var just starten dvs. flygresan. På morgonen nör jag vakande den 31/12 så kände jag mig ovanligt lugn för att bara vara några timmar innan flygavgång.. detta lugn behöll jag faktist största delen av flygresan, tro det eller ej! Flygresan var för övrigt väldigt trevlig då vi hade väldigt trevliga stolsgrannar (som senare visade sig vara även våra hotellgrannar). Precis innan landning blev vi gott nytt år hälsade av flygpersonalen som bjöd på skumpeliskumpa, väldigt trevligt!
Framme på hotellet hann vi mest bara bära upp sakerna till rummet och göra oss iordning inför (tydligen) både förplanerade och betalade nyårsaktiviteter som började i baren med fria drinkar. Sedan var det egyptisk nyårsbuffé och show med bla. magdans till vårt sällskaps stora förtjusning. Särskilt en vid vårt bord blev utsatt för att bli uppdragen på scenen ett flertal gånger, fast han gillade det haha Efter middagen fick vi öppna våra goodiebags som placerats på våra stolar, de visade sig innehålla allt möjligt kul bla en tuta, glittermasker och konfettibollar som man skulle kasta på varandra,. krig utbröt lite senare under kvällen :P
När tolvslaget var inskålat blev det lotteri... och jag vann! en liten glaspyramid med en sphinx i. Sen fick vi nyårsönskningar från hotellet tryckta på papyruspapper, väldigt fint.



Idag har vi gått omring lite i gamla stan för att orientera oss lite. Vi hamnade på en marknad med massor av fina kryddor! Bild kommer senare när internet är snabbare! Försäljarna är väldigt påstridiga å vill bara bara fråga vart man kommer ifrån, sedan vill de ge en något heeeeeelt gratis, å sen är man inlurad i deras lilla shop.. det gick iaf någorlunda bra för oss.. vita som vi är så lyser det ju nyinflugna på oss så imorgon blir det till att pressa i solen å bli brun!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0