Mysfrukost i höstrusket

Usch och blä vad kallt det är på morgonen nu på hösten och vintern. För att piggna till lite på morgonen har jag börjat med att ta en 30-minuters promenad varje morgon (söndagar får man ta sovmorgon!) för att sen lyxa till det med en varm frukost bestående av en kopp te, ett kokt ägg och grahamsgröt men antingen blandade bär eller med kanel på. Sen har jag energi att ta tag med dagens uppgifter med plugg, jobb, tvätt osv.





Såhär enkelt gör du grahamsgröt:
1 1/2 dl vatten
1 1/2 dl mjölk (jag använder havremjölk)
1/2 krm salt (jag tar lite mindre)
1/2 dl grahamsgryn

Låt vatten, mjölk och salt koka upp. Häll i grahamsgrynen och rör om. Låt småkoka i ca 10 minuter. Om du äter med bär kan det vara gott att sockra dem lite innan de läggs på gröten, äter du med kanel så är det jättegott även utan socker men förstås lite godare med både socker och kanel.

God morgon & Lycka till!

Kommentarer
Postat av: åma

du e allt en riktig hemmafru du!! jag har aldrig ätit grahamsgryn måste kolla upp det :)

2010-10-24 @ 21:49:34
Postat av: åma

mumsigt! nu måste ja prova grahamnsgryn ja me !!

2010-10-24 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0