Lax med soltorkade tomater och fetaost i ugn

Du behöver:
En laxbit per person (jag brukar köpa frysta som jag tinar upp i vattenbad)
1 st fetaost
1 burk creme fraiche
1 st burk med soltorkade tomatkräm (går också bra att finhacka själv om man har hela, men jag är lat och gillar inte smaken när det är bitar)
2-3 färska tomater
1-2 paprikor (jag tycker att gröna blir godast vid tillagning)
örtsalt

Gör såhär:
Sätt ugen på 225 c. Lägg laxfiléerna i en ugnssäker form och salta med örstsaltet. Mosa ihop fetaosten med creme fraichen och soltorkade tomatkrämen. Tärna tomater och paprika och blanda i röran. Salta med örtsaltet.
Ställ in i ugnen i ca 25 minuter. Laxen är klar när den skivar sig och har fått en ljusare rosa färg.

Servera med en god sallad. Rätten passar bra med allt! (pasta, bulgur, quinoa, matvete, ris, potatis m.m.)
 
Lycka till!


Röran ser ut som ett klägg, men det är jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0