Jobbhelg kan också vara Myshelg

I vanliga fall är mina jobbhelger pest och pina eftersom jag jobbar 9 1/2 respektive 8 timmar lördag-söndag. Det bli liksom inte så mycket tid eller ork över till något skoj. Den här helgen började (på torsdagen) med att jag var på middag hos <3:s föräldrar, fredagskvällen lagades vildsvinsbiffar med hasselbackspotatis.. Ett tips när det gäller vildsvinsfärs är att blanda i ca 2 msk grädde för att få bort den lite beska smaken som kan uppstå. Till förrätt blev det kräfstjärtar stekta i lök, vitlök, röd peppar, vitt vin och lite grädde för att ta bort sältan. Detta lades på baguetteskivor och gratinerades i ugnen med ost på, MUMS! På lördagen (efter jobb och mormors tårtkalas) var jag bortbjuden på middag igen, lyx! Till förrätt fick vi avocadohalvor fyllda med ishavsröra toppade med räkor och caviar. Jag brukar inte tycka om räkor, men dehär räkorna var faktiskt ok (har ingen aning om vad det var för räkor, men de var ganska stora). Till varmrätt var det helstekt fläskfilé och risotto, väldigt gott! Middagen avslutades framför tv:n och "Så mycket bättre", vaniljglass, kolasås och plockgodis.. behöver jag säga att jag mådde illa efteråt.. Idag, söndag har jag bara hängt på jobbet heeela dagen lång, lite nytta måste man ju göra också tyvärr. Det är ju så mycket roligare att vara ledig!

 
Tjejerna fick Baileys att smutta på medans karlarna drack nån rökig whiskey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0