Hålligång på pappas kontor

Pappa hade en liten mingelfest på kontoret igår. Väldigt trevligt att få ett glas bubbel i handen direkt när man klev in genom dörren, stelfrusen och snötäckt. Det fanns några olika sorters bubbel men jag började med en rosa variant och tänkte att jag kunde pröva de andra sorterna senare.. men glaset blev aldrig tomt.. så fort man druckit halva kom det någon och fyllde på! Till slut så hade man ju tappat räkningen på vilket glas man var inne på. Men då var jag och A-K ingenting mot vad de andra gästerna.. Efter lite plock med viltsnittar så blev serverades det "Janssons Temptation", som jag tänker kalla det från och med nu efter att ha hört det av en brittisk vän till familjen. Till denna J.T var snapsandet obligatoriskt och därmed snapsvisorna.. vissa sjöng väl högre än andra haha Det var chockande att se gamlingarna röja värre än en fjortisvalborg! Jag har iof inte firat valborg med m & p på länge, men de verkar ju inte lida brist på snapsvisor iaf.. och om man ska följa deras exempel behöver man inte vara rädd för att festerna ska bli tråkigare när man blir äldre.. Vågar inte ens tänka på hur gamlingarna mår idag då jag inte mådde helt fantastiskt när jag vaknade, och jag gav ändå upp runt 20-tiden medans de andra tydligen vart kvar till närmare 23.

finfin utsikt över södermälarstrand
lugnet före stormen

Janssons Temptation
Fest!
Fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0