Årets nyårsklädsel: Bikini, Check!

Äntligen är resan bokad och betalad.. Känns fantastiskt skönt att resan blev av till slut efter allt strul! Jag har redan påbörjat en packlista i huvudet och längtar tills jag får hämta upp min resväska från källaren och lägga fram alla sommarkläder.. Förutom det att jag ser fram emot en avkopplande semester med B i sol & värme, så tycker jag det är väldigt skönt att slippa nyårshetsen här hemma. Det är så mysigt att förbereda saker för resan som till exempel att köpa solkräm.. det är ju nästan så man blir varm av bara det! Som sann folkhälsovetare så använder jag ALLTID solkräm, likaså som jag alltid använder hjälm när jag cyklar.. man ska ju leva som man lär =)

Bara ett orosmoment kvar då inför/under resan.. Hajar! Nu är det ju en bit från Sharm el Sheik till Hurghada, men lite orolig är jag att hajarna ska hinna simma dit tills vi åker.. Tur att jag inte är nåt störra fan av att bada.. värre för B som vill snorkla.. det vet jag inte om jag uppskattar så värst mycket! 

Å så en en liten fundering: Funderar på om det är en bra idé att packa ner en flaska bubbel i resväskan eller om det kommer sluta i champagnesprut de luxe, antingen i väskan eller när vi ska korka upp..

Kommentarer
Postat av: Benny

jag ska ha badshorts, linne och flippidy floppidy!

2010-12-08 @ 22:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0